به رسم ادب، همه جا رخصت
به رسم ادب، همه جا رخصت

به رسم ادب، همه جا رخصت

.

پیام تسلیت

شهادت سردار  الله دادی فرمانده پیشین سپاه الغدیر یزد را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت انقلابی ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماییم.

سردار پاسدار الله دادی فرمانده پیشین سپاه الغدیر یزد که در دوران دفاع مقدس در عملیات متعدد مسؤولیت های خطیری به عهده داشت و نیز مدتی فرماندهی تیپ الغدیر یزد را به عهده داشت سرانجام به ارزوی دیرینه خود رسید چرا که شهادت به تعبیر امام خمینی یک هدیه ای است از جانب خدای تبارک و تعالی برای آن کسانی که لایق هستند .او پس از دوران دفاع مقدس درعرصه های مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام و جبهه‌ی مقاومت و بیداری اسلامی نقش آفرینی‌های ارزشمند و ماندگاری داشته و سرانجام در حمله بالگردهای توپدار صهیونیستی، به کاروان خودروهای حزب الله در استان ‫‏قنیطره‬ ‫سوریه‬، به شهادت رسید.


http://fa.botianews.com/wp-content/uploads/2015/01/%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C.jpg

تجلیل از ورزشکاران زورخانه حیدر کرار (ع)

شنبه 27 دیماه ورزشکاران زورخانه حیدر کرار(ع) با حضور در زورخانه ابتدا به ورزش زورخانه ای پرداختند و سپس در برنامه گفتار حکیمانه ( از نهج البلاغه ) شرکت کردند.

پایان بخش برنامه های این شب تجلیل از دست اندرکاران برگزاری مراسمات محرم و صفر بود که طی آن از آقایان حسین فلاح (آشپز مراسمات)، محمدرضا شمس (مداح)، محمود شمس (راننده مینی بوس)، علیرضا فلاح و محمدجواد حیدر پور ( مرشد) با اهدا لوح تقدیر، شاخه گل و هدیه ای از زحمات این عزیزان قدردانی شد.



http://s4.picofile.com/file/8164775684/tajlil_2_.jpg


http://s4.picofile.com/file/8164775642/tajlil_1_.jpg

برگزاری مراسم زیارت عاشورا و ورزش زورخانه ای

مراسم پر فیض زیارت عاشورا با نوای کربلایی شمس و ورزش زورخانه ای پنجشنبه شب در زورخانه حیدر کرار (ع) مهردشت برگزار گردید. در این شب همچنین به 15 نفر از برگزیدگان حلقه صالحین زورخانه هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید. در پایان نیز همگی مهمان سفره حضرت رقیه (س) بودند.


http://s5.picofile.com/file/8164375676/0001_1_.jpg

http://s5.picofile.com/file/8164375700/0001_2_.jpg

برنامه هفتگی زورخانه حیدر کرار

http://s5.picofile.com/file/8164374000/barnameh.jpg

جهت دریافت تصویر در اندازه اصلی آنرا در رایانه خود ذخیره نمایید.

آداب و رسوم زورخانه ای

آداب و رسوم زورخانه ای ( ارسالی از طرف یکی از همراهان سایت)

آداب و رسوم ورزش زورخانه ای  انتظار می رود رفتار ورزشکاران باستانی کار در زورخانه مبتنی بر اصول آیین فتوت و جوانمردی، از روی گذشت، فروتنی، پرهیزگاری، عدالت، صفا و ادب باشد. با توجه به این اصول، ورزش باستانی دارای آداب و رسومی است که هر ورزشکار وظیفه دارد از لحظه ورود به زورخانه تا هنگام خروج در چهارچوب اصول و مقررات آن عمل کند. این اصول عبارتند از:


۱- سحرخیزی

از رسوم دیرین ورزشکاران زورخانه، سحرخیزی بوده است. سابقه این رسم به آیین های دیرین و کهن ایران زمین، سابقه فرهنگی مردم منطقه در فلات ایران و عبادت صبحگاهی در فرهنگ و تاریخ دوره اسلامی می رسد. گزنفون و استرابون هر دو سحرخیزی جوانان و بزرگ سالان عهد هخامنشی را برای ورزش تصریح کرده و نوشته اند: با صدای شیپور حاضرباش پیش از طلوع آفتاب بیدار و همه در یک نقطه معین اجتماع می کردند. سپس جوانان به گروه های پنجاه نفری تقسیم می شدند و هر گروه به همراه فرمانده خود در طول مسافتی ۴۰ استاد (هر استاد ۱۸۰ متر) یعنی بیش از هفت کیلومتر می دویدند.

۲- اظهار فروتنی هنگام ورود به زورخانه

هر کس وارد زورخانه می شود باید سرفرود آورده و اظهار فروتنی کند. برای اعمال این امر زورخانه دارای در ورودی بسیار کوتاهی است تا هر کس در هر مقام که باشد. هنگام ورود به احترام مجبور به سرخم کردن شود و به این طریق رفتار بزرگ و متواضعانه و فروتنی را همواره از یاد نبرد.

۳- تشریفات و احترام به دیگران

برای احترام به دیگران این اقدامات انجام می گیرد:

مطابق سنت هر کس پیش کسوت تر و سالمند تر باشد نسبت به دیگری حق تقدم دارد؛

صاحب عنوان ترین میهمان، در بهترین مکان در سکوهاى اطراف گود می نشیند؛

در قدیم این با ارج ترین جا کنار سردم و در جوار کهنه سوار و یا مرشد بود و اکنون با احترام تریم جاها برابر در ورودی یا سکوی رو به سردم است؛
  هرکس که در گود باشد و یا بیرون از گود، باید چون بزرگ تر صاحب کسوتی از راه رسید جای خود را به او بدهد.

  ادامه مطلب ...

برگزاری جلسه هیات پهلوانی و زورخانه ای بخش بهمن

جمعه 19 دیماه جلسه هیات پهلوانی و زورخانه ای بخش بهمن با حضور اکثریت اعضا در محل زورخانه برگزار گردید.

در این مراسم اعضا به بیان فعالیت ماه گذشته خود پرداخته و گزارشی ارائه نمودند و در ادامه نیز برنامه و اهداف آتی هیات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین این جلسه هر یک از اعضا با دریافت حکمی برای مدت یکسال عهده دار مسئولیت در این هیات شدند.

در پایان این جلسه همچنین از روابط عمومی هیات به دلیل تهیه بروشور زندگینامه پیامبر (ص) و امام صادق (ع) و پخش آن در جشن میلاد و نماز جمعه این هفته بخش بهمن تجلیل و قدردانی شد.


http://s4.picofile.com/file/8162878468/j_2_1_.jpg


http://s4.picofile.com/file/8162878500/j_2_2_.jpg

مراسم جشن میلاد در زورخانه حیدر کرار

پنجشنبه شب به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت مراسم جشن با شکوه زورخانه ای در زورخانه حیدر کرار مهردشت برگزار گردید.

قرائت قران، عرض خیر مقدم و مولودی خوانی توسط آقای صادق پناه و اجرای ورزش زورخانه ای توسط ورزشکاران زورخانه حیدر کرار (ع) و با هنرنمایی مرشد ارزنده آقای محمدرضا نعمت اللهی از شهرستان آباده از برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

همچنین در این مراسم که با حضور جناب سرگرد دادپور جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت شهرستان، اقای حسینی دوست رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان، دکتر موحدی رئیس اداره بهزیستی شهرستان، دکتر حمیدرضا شمس،پرسنل جهاد کشاورزی بخش بهمن، رئیس موسسه ثامن الحجج (ع)، اعضای شورای شهر مهردشت، آقای عابدی رئیس رئیس اسبق فنی و حرفه ای شهرستان، شورا و دهیار روستاهای اسدآباد و خرم آباد، پرسنل نیروی انتظامی، مسئول مخابرات بخش بهمن، جمعی از خانواده های معزز شهدا ابرکوه و مهردشت، جمعی از دبیران ابرکوه و بخش بهمن، بزرگان و پیشکسوتان و عموم مردم بخش بهمن برگزار شد از آقای نعمت اللهی و 11 نفر از برگزیدگان حلقه صالحین زورخانه، با اهدا لوح و جوایزی تجلیل گردید.

همچنین در جریان اجرای ورزش زورخانه ای آقای عابدی رئیس اسبق فنی و حرفه ای شهرستان به آقایان حسن فلاح و وحید رستگارپناه دو ورزشکار معلول ( از لحاظ گفتاری و شنیداری) زورخانه دو عدد ربع سکه اهدا نمود.


http://s4.picofile.com/file/8162875918/milad17_1_.jpg


http://s4.picofile.com/file/8162875976/milad17_2_.jpg


http://s4.picofile.com/file/8162876018/milad17_3_.jpg


http://s4.picofile.com/file/8162876076/milad17_4_.jpg


http://s4.picofile.com/file/8162876100/milad17_5_.jpg


http://s4.picofile.com/file/8162876168/milad17_6_.jpg

نشست امام جمعه بخش بهمن با ورزشکاران و جوانان

روز گذشته ورزشکاران زورخانه حیدر کرار (ع) مهردشت همراه با دیگر ورزشکاران و جوانان با حضور در سالن ورزشی حوزه مقاومت امام خمینی (ره) با حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بخش بهمن دیدار کردند. در این دیدار در خصوص فعالیت های فرهنگی و ورزشی بخش بحث و تبادل نظر شد. همچنین در این نشست تنی چند از ورزشکاران زورخانه ای خواستار حمایت بیشتر مسئولین بخش از این ورزش و لزوم گسترش و احداث زورخانه های دیگر در روستاهای بخش شدند.

http://s4.picofile.com/file/8162268500/124124_1_.jpg

http://s4.picofile.com/file/8162268568/124124_2_.jpg