به رسم ادب، همه جا رخصت
به رسم ادب، همه جا رخصت

به رسم ادب، همه جا رخصت

.

اعزام تیم مرشدی استان یزد به مسابقات کشوری

تیم چهار نفره مرشدی استان یزد (در چهار رده سنی خردسالان،نونهالان،نوجوانان و جوانان) به سرپرستی سید حسین حسینی دوست رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه ای بخش بهمن جهت شرکت در مسابقات قهرمانی کشور که در روز های 28 و 29  شهریورماه به شهرستان سبزوار در استان خراسان رضوی اعزام گردید.
آقایان احسان فلاح در رده خردسالان،محمدجواد حیدری پور در رده نونهالان،محمدحسین همت در رده نوجوانان هر سه از زورخانه حیدر کرار بخش بهمن شهرستان ابرکوه و علی حسین زاده در رده سنی جوانان از شهرستان یزد نفرات اعزامی به این مسابقات می باشند.

جشن میلاد امام رضا(ع) در زورخانه حیدر کرار

شب گذشته به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین نور ولایت، شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، مراسم زورخانه ای با نوای مرشد محمدی در زورخانه حیدر کرار(ع) بخش بهمن برگزار گردید. همچنین ورزشکاران زورخانه حیدر کرار عصر همانروز با پخش شیرینی و شربت روز میلاد آمام رضا (ع) را گرامی داشتند.



میلاد با سعادت امام رضا مبارک باد


http://www.dehkadeshop.ir/uploads/imam_reza.jpg

من ندیدم که کریمی به کرم فکر کند
به چه مقدار به زائر بدهم فکر کند
ازشما خواستن عشق است،ضررخواهدکرد
هرکه در وقت گدایی به رقم فکرکند
بهتر این است که زائر اگر آمد به حرم
دو قدم عشق بورزد دو قدم فکر کند
موقع دست به سینه شدن و عرض سلام
کربلایی شده هرکس به علم فکر کند
چون که از باب الجواد تو کسی داخل شد
خنده دار است که دیگر به قسم فکر کند...

http://www.yasgroup.ir/wp-content/uploads/2012/09/emam-reza-www.yasgroup.ir-10.gif

کسب سه عنوان قهرمانی در مسابقات مرشدی استان توسط زورخانه حیدر کرار

مسابقات مرشدی استان یزد روز جمعه بیست و دوم شهریورماه در زورخانه علی بن ابیطالب (ع) شهرستان یزد برگزار گردید.
در این مسابقات ورزشکاران شهرستان سه عنوان قهرمانی،یک عنوان نایب قهرمانی و یک عنوان سومی در رده های مختلف کسب نمودند.
در این مسابقات آقایان احسان فلاح در رده خردسالان،محمد جواد حیدری پور در رده نونهالان و محمدحسین همت در رده نوجوانان هر سه از زورخانه حیدر کرار(ع) بخش بهمن و آقایان محمود اکرمی مقام دوم در رده جوانان و حمید چاکرالحسینی مقام سوم رده نوجوانان از زورخانه پوریای ولی شهرستان را کسب نمودند.
ضمن اینکه سه مرشد قهرمان شهرستان از زورخانه حیدر کرار (ع)  به عضویت تیم چهارنفره استان در آمده و به مسابقات کشوری که بیست و هفتم شهریور در سبزوار برگزار می گردد اعزام خواهند شد.




مراسم زورخانه ای بمناسبت دهه کرامت در زورخانه حیدر کرار (ع)

شب گذشته نوزدهم شهریورماه به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت مراسم زورخانه ای در زورخانه حیدر کرار (ع) مهردشت برگزار گردید.
این مراسم با هنرنمایی مرشدان ارزنده ایرج راهرو و حسین بهادری از شیراز و با حضور  پیشکسوتان و بزرگان ورزش باستانی شهرستان و همچنین ورزشکاران زورخانه حیدر کرار مهردشت و تنی چند از باستانی کاران شیراز برگزار گردید.
 




 

کاروان دو استقامت جاده ولایت در شهرستان ابرکوه

کاروان دو استقامت جاده ولایت صبح امروز وارد شهرستان ابرکوه شد.

این کاروان صبح امروز مورد استقبال مردم منطقه فراغه قرار گرفت،سپس در بین راه دانشگاه پیام نور،جمعیت هلال احمر و ناحیه مقاومت بسیج میزبان این کاروان بودند و ضمن خوش آمدگویی،آنان را همراهی کردند.این کاروان در ادامه حرکت در شهرستان مورد استقبال ورزشکاران زورخانه پوریای ولی قرار گرفت و سپس در میدان امام حسین(ع) حاضر گشت . در مراسم ویژه ای که به مناسبت ورود این کاروان به شهرستان برگزار گردید حجت الاسلام فتاحی امام جمعه موقت شهرستان ضمن عرض خیرمقدم ،سخنانی در مورد ورزشکاران بیان نمودند.همچنین مرشد نوجوان زورخانه حیدر کرار مهردشت اشعاری در باب دهه کرامت خواند.این کاروان با خواندن صلوات خاصه امام رضا(ع) به محل مسجد بیرون،منزلگاه امام رضا(ع) در ابرکوه رفته و در آنجا نماز ظهر و عصر را اقامه نمودند و با فرماندار ابرکوه دیدار کردند و سپس ابرکوه را به مقصد دیگر شهرستان های استان ترک کردند.

کاروان دو استقامت جاده ولایت به مناسبت دهه کرامت مسیر شلمچه تا خراسان رضوی را طی خواهند کرد که در استان یزد نیز از شهرستان ها و بخش های مختلفی عبور خواهند کرد.

23 دونده خراسانی جاده ولایت، با هدف زنده نگه داشتن مسیر عبور امام رضا(ع) این مسیر را با نام جاده ولایت می پیمایند.
 

برگزاری مراسم شهادت امام صادق علیه السلام در زورخانه

یکشنبه شب دهم شهریور ماه هیات پهلوانی و زورخانه ای بخش بهمن به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام مراسم عزاداری و ورزش زورخانه ای در زورخانه حیدر کرار برگزار نمود.


زورخانه حیدر کرار (ع)

یکسال پیش در تاریخ 1391/03/06 با حضور فرماندار ،معاونت مالی اداره ورزش و جوانان استان ،مسئولین شهرستان ابرکوه ،پیشکسوتان ، ورزشکاران و جمع زیادی از مردم مهردشت بخش بهمن ابرکوه ،پنجاه و نهمین زورخانه استان و دومین زورخانه شهرستان ابرکوه به نام زورخانه حیدر کرار افتتاح گردید. این زورخانه در زمینی به مساحت 300 متر و با گود قطر 7 متر و با هزینه مبلغ هشتاد میلیون تومان از اعتبارات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به بهره برداری رسید.

تجلیل از پیشکسوتان ورزش زورخانه ای در روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای

یکشنبه شب سوم شهریور ماه به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش زورخانه ای شهرستان در زورخانه حیدر کرار (ع) بخش بهمن برگزار گردید.
این مراسم ابتدا با آیاتی چند از کلام ا... مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد،سپس ورزشکاران زورخانه با نوای گرم مرشد نعمت اللهی(از شهرستان آباده) به ورزش زورخانه ای پرداختند.
در ادامه هیات کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای بخش بهمن نیز با اهدای هدایایی از پیشکسوتان ورزش باستانی شهرستان تجلیل به عمل آوردند و برنامه در پایان با اجرای ورزش زورخانه ای و قرائت دعای سلامتی امام زمان (عج) پایان پذیرفت.
دراین مراسم که همچنین به مناسبت هفته دولت و سالروز تاسیس بسیج ورزشکاران برگزار گردید، آقای محمدی بخشدار بخش بهمن،آقای جلیلی ریاست دادگستری،آقای عادل ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،حجت الاسلام روانشاد مسئول تربیت آموزش ناحیه مقاومت بسیج،آقای فاتحی و فلاحی فرمانده و جانشین گردان امام حسین(ع)،آقای قاسمی ریاست اداره ورزش و جوانان،آقای خاموشی مسئول نمایندگی ورزش و جوانان بخش بهمن ،آقای دادپور جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج،اعضای محترم شورای شهر مهردشت،آقای خلیل باغبان رئیس مجمع امور صنفی و مردم خوب و مهمان نواز بخش بهمن حضور داشتند.