به رسم ادب، همه جا رخصت
به رسم ادب، همه جا رخصت

به رسم ادب، همه جا رخصت

.

مراسم جشن میلاد در زورخانه حیدر کرار ع

شب گذشته یکشنبه مصادف با میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و میلاد امام صادق (ع) مراسم ورزش زورخانه ای و همچنین تجلیل از مدال آوران زورخانه حیدر کرار(ع) در مسابقات استانی برگزار گردید.
این مراسم با حضور ورزشکاران زورخانه اباصالح المهدی شهرستان اقلید و با هنرنمایی مرشدان محمدرضا نعمت اللهی(از آباده) و آقای باقری (از اقلید) در زورخانه حیدر کرار مهردشت برگزار گردید. در این مراسم حضور مسئولان:حجه الاسلام فصیحی،آقای محمدی بخشدار بخش بهمن،اعضای شورای شهر مهردشت،آقای قاسمی رئیس اداره ورزش و جوانان،جناب سرهنگ فاتحی فرمانده گردان امام حسین(ع)، آقای حق شناس مسئول نمایندگی مخابرات در بخش بهمن،آقای حسینی دوست رئیس هیئات مذهبی شهرستان،آقای اکرمی نماینده اداره تبلیغات اسلامی، آقای فلاح رئیس موسسه ثامن الحجج(ع)  ، همچنین حضور دبیران بازنشسته: آقایان محمدی نژاد،خیرخواه،امیدی،ولیئی،عابدی،ابراهیم زاده،اکرمی و تقی پناه،جمعی از بزرگان : آقایان حسینی نیا،فلاح زاده، اکرمی، خانی،براتی، پوررضایی، رضائیان، فلاح،زارع و حق شناس و مردم مهمان نواز و خوب مهردشت چشمگیر و قابل توجه بود.
پس از اجرای ورزش زورخانه ای ابتدا آقای حسینی دوست اشعاری در مدح این روز عزیز خواندند سپس آقای قاسمی در مورد پیامبر (ص) سخنانی را مطرح نمودند و در پایان از مدال آوران،میهمانان ، تماشاگران همیشگی و همچنین روابط عمومی هیات پهلوانی بخش بهمن تجلیل شد.









چهارمین جلسه ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای

شب گذشته سه شنبه بیست و چهارم دیماه چهارمین جلسه ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای در زورخانه حیدر کرار(ع) بخش بهمن برگزار گردید.
در این جلسه ابتدا آقای حسینی دوست رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای ضمن خوش آمدگویی به حاضرین گزارشی از فعالیت های انجام شده و آتی هیات را ارائه نمود.سپس آقای قاسمی دقایقی در مورد آیین پهلوانی سخنرانی نمود. در این جلسه آقای حاج غلامرضا مژده پور (مرشد و پیشکسوت ورزش زورخانه ای) با دریافت حکمی به سمت مسئول کمیته مرشدان و همچنین آقای عزیز محمدی(مرشد و ورزشکار زورخانه ای) به سمت عضو هیات رئیسه هیات پهلوانی و زورخانه ای بخش بهمن منصوب گردیدند.
در پایان نیز آقای مژده پور ضمن تقدیر و تشکر از آقای قاسمی و اعضای هیات پهلوانی بخش بهمن صحبت هایی را پیرامون ورزش پهلوانی و برنامه آتی خود بیان نمود و اظهار داشت با تمام توان در جهت پیشرفت این ورزش گام بر خواهد داشت.






آغاز هفته وحدت در زورخانه حیدر کرار ع

شب گذشته دوشنبه بیست و سوم دیماه به مناسبت آغاز هفته وحدت مراسم قرائت قران و ورزش زورخانه ای در زورخانه حیدر کرار (ع) بخش بهمن برگزار گردید.
در این مراسم که با حضور حاج آقا آصفیان پیشکسوت ورزش باستانی یزد،حاج آقا مسلم رئیس هیأت کشتی شهرستان یزد ،آقای مرادی قهرمان میل بازی استان یزد و ورزشکاران زورخانه حیدر کرار برگزار گردید، مراسم ابتدا با قرائت قران آغاز شد، سپس با ورزش باستانی و زورخانه ای با میانداری مهمانان از شهرستان یزد ادامه یافت و در پایان با تجلیل و تقدیم هدیه ای به رسم یادبود از مهمانان و پیشکسوتان ورزشی تقدیر گردید.








دیدار ورزشکاران زورخانه حیدر کرار (ع) با رئیس اداره ورزش و جوانان

امروز دوشنبه بیست و سوم دیماه اعضای هیات پهلوانی و زورخانه ای بخش بهمن با حضور در اداره ورزش و جوانان شهرستان با آقای قاسمی دیدار و در زمینه های مختلف با ایشان گفتگو کردند.
اعضای هیات باستانی بخش بهمن در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ایشان برای ورزش شهرستان، خواستار حمایت و حل مشکلات مربوط به زورخانه حیدر کرار مهردشت شدند.
در مقابل آقای قاسمی نیز از زحمات و افتخارآفرینی این هیات در سطح استان در چندماه گذشته تقدیر و تشکر کرد و خواستار ادامه فعالیت ها و  روند رو به رشد این هیات در آینده شد.در ضمن ایشان متذکر شدند مسائل حاشیه ای می تواند شما را از اهداف والای خود دور نماید،پس به دور از هر هیاهو و با تمام قوا در راه رشد و شکوفایی این ورزش کوشا باشید و در آینده شاهد افتخار آفرینی چندین باره شما بوده و برای این شهرستان مایه مباهات گردید.
در این دیدار همچنین در مورد برنامه های این هیات در دهه فجر بحث و تبادل نظر شد.



دیدار با خانواده شهدا

شب گذشته به مناسبت پانزدهم دیماه سالروز سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به شهرستان ابرکوه، کانون بسیج ورزشکاران شهرستان با همکاری هیات پهلوانی و زورخانه ای بخش بهمن به دیدار دو خانواده شهید در مهردشت رفتند.
آقای ارزانش رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان یزد،جناب سرهنگ رنجبر مسئول کمیته انظباطی هیات پهلوانی و زورخانه ای استان یزد،آقای مسلم رئیس هیات کشتی شهرستان یزد و پیشکسوت ورزش باستانی،آقای قاسمی رئیس اداره ورزش و مسئول کانون بسیج ورزشکاران شهرستان ،جناب سرگرد فاتحی فرمانده گردان امام حسین(ع)،آقای حسینی دوست رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای مهردشت و جمعی از ورزشکاران زورخانه حیدر کرار (ع) در این شب به دیدار خانواده های شهیدان موحدی و شهید احسان بخش رفتند و ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر بر ضرورت ادامه راه آنان تاکید کردند.





وداع با محرم و صفر در زورخانه

مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) و وداع با محرم و صفر چهارشنبه شب یازدهم دیماه در زورخانه حیدر کرار(ع) مهردشت برگزار گردید.
در این مراسم حدیث شریف کساء ، مدیحه سرایی و سینه زنی با مداحی آقای حاج ابوالفضل حسینی (از اقلید) برگزار شد.
جناب سرهنگ ابراهیمی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج ،حاج سید مصطفی حسینی دوست مسئول هیئات مذهبی ، آقای قاسمی رئیس اداره ورزش و جوانان،اعضای شورای شهر مهردشت،جمعی از روحانیون و مداحان مهردشت،اعضای انجمن اسلامی محبان اهل بیت (ع) شهرستان، آقای خاموشی مسئول نمایندگی ورزش و جوانان بخش بهمن ،جمعی از دبیران بازنشسته ،ورزشکاران و عموم مردم خونگرم مهردشت با حضور خود در این مراسم بر شکوه این مراسم افزودند.

در پایان مراسم نیز حضار مهمان سفره نذری امام رضا (ع) شدند.










گرامیداشت نهم دی و عزاداری 28 صفر

دوشنبه نهم دیماه مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) همراه با گرامیداشت حماسه نهم دیماه روز بصیرت و میثاق با ولایت ساعت 20 در زورخانه حیدر کرار(ع) مهردشت برگزار گردید.
این مراسم با مداحی آقای حمزه فلاح و با حضور جمعی از دبیران بازنشسته شهرستان و روسای هیئات مذهبی مهردشت برگزار گردید.
همچنین مراسم زیارت عاشورا،مرثیه سرایی و سینه زنی برگزار شد و ضیافت شام پایان بخش این مراسم با شکوه بود.





آشنایی دبیران ورزش با ورزش باستانی

روز دوشنبه نهم دیماه جمعی از دبیران ورزش شهرستان ابرکوه با حضور در زورخانه حیدر کرار(ع) مهردشت با ورزش پهلوانی و زورخانه ای که ورزش ملی ،مذهبی ایرانیان است آشنا شدند.در این مراسم دبیران با آیین و نحوه اجرای ورزش زورخانه ای آشنا شدند.
در ادامه آقای سید حسین حسینی دوست رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای مهردشت به سوالات دبیران در زمینه این رشته ورزشی پاسخ گفت و عنوان کرد اداره ورزش و جوانان و هیات پهلوانی و زورخانه ای مهردشت آمادگی کامل دارد تا دانش آموزان را با این ورزش آشنا کند.